Marknadsföring på nätet

MarketingLab
MarketingLab har varit verksam inom internetmarknadsföring, sponsrade länkar, sökmotoroptimering och affiliatemarknadsföring sedan starten 2003. I denna verksamhet fokuserar de på att jobba efter return on investment (ROI) strategin där flera nyckelfaktorer räknas in i analysen av investerade pengars väg tillbaks i form av vinst. MarketingLab ligger i framkant i fråga om egen forskning och utveckling och kan därmed ha en framgångsrik resultatbaserad betalningsmodell. De jobbar ständigt på att förbättra sig och skapa effektiv annonsering och resultatoptimering.

Inom MarketingLab kompetensområden ligger tekniskt kunnande samt stor kännedom i ämnen som ekonomi och marknadskommunikation.
MarketingLab har sedan starten genomfört ett stort antal projekt i en lång rad av länder. Så som kund kan man dra nytta av kontaktnät och en kunskapsbas kring marknaden i Italien, Spanien, Storbritannien, Irland, Holland, Tyskland, Schweiz, Österrike, Frankrike, Belgien, Norge, Sverige, Finland och Danmark

Sökmotoroptimering
En av MarketingLabs största och mest effektiva marknadsföringskompetenser är sökmotoroptimering. Detta är en mycket kostnadseffektiv marknadsföringsmodell då ett klick inte kostar företagen någon om det sker i den organiska trafiken.  Googles sökmotor är den mest använda av MarketingLab då den har en marknadsandel på 89% i Sverige.

Sponsrade länkar
Google tillhandahåller även ett annonseringsverktyg som heter Google Adwords sponsrade länkar som innehåller funktioner för att skapa offertförfrågningar, bokningar, försäljning och intresseanmälningar. Detta verktyg ingår i MarketingLabs arbete inom detta område som de senaste åren exploderat i populäritet och idag är en naturlig och nödvändig del av ett företags marknadsföring.

Affiliatemarknadsföring
Affiliatemarknadsföring är en nisch där MarketingLabs också verksamhet. Här jobbar de tillsammans med Tradedoubler, Commission Junction, Agent Interactive och Zanox.

ROI Strategi
ROI (return on investment) strategin går ut på att analysera hur investeringar går tillbaks och blir vinst. De faktorer som analyseras är bland annat kundanskaffningskostnad, konverteringsgrad, återköpsfrekvens och livstidsvärde per kund. MarketingLabs jobbar konsekvent enligt ROI så att kunden ska få så stor utdelning som möjligt på sina marknadsföringsinvesteringar.

No related posts.